Podstawy wdrażania outsourcingu
Proces wdrożenia outsourcingu nie należy do łatwych elementów wpływających na rozwój firmy. Należy pamiętać o przestrzeganiu odpowiednich zasad, a co najważniejsze o tym, że musi on być wdrażany etapami. Przede wszystkim należy zastanowią się, czy w danej firmie jest on w ogóle potrzebny. Odbywa się to poprzez przeprowadzenie szczegółowych analiz, poznania wymagań oraz założonych celów, które mają przyczynić się do zwiększenia zysków w firmie. W dziedzinie informatycznej należy zawsze przeprowadzić inwentaryzację całej infrastruktury wraz z sprzętem, a także oprogramowaniem dostępnym w firmie.
Następnie zostaje spisana umowa, która powinna zawierać wszystkie elementy współpracy, procedury i sposoby wdrażania strategii. Jeżeli zawarta umowa jest długoterminowa, to po upływie określonego wcześniej czasu, przeprowadza się analizy oraz ewentualnie wprowadza się zmiany w umowie, mające na celu jeszcze bardziej usprawnić pracę przedsiębiorstwa. Oczywiście mamy nieokreślony dostęp do wszystkich niezbędnych informacji, takich jak, w jakich działach i jakie urządzenia wykorzystujemy, w jakim celu, a nawet w jakim okresie. Coroczne zestawienia przygotowywane przez firmę zewnętrzną, pozwala na dokładne sprawdzenie funkcjonowania firmy. Ważne jest również to, że na etapie wdrażania outsourcingu decydujemy, o tym kto będzie miał uprawnienia do dostępu i wykorzystywania wszelkich zgromadzonych danych, ale również określamy czego powinny dotyczyć gromadzone informacje.
inwentury